mandag, august 07, 2006

Mellom de syv fjell

Og så bodde jeg plutselig i Bergen. Et nytt eventyr er i gang. Det er ikke mange likheter mellom Bergens syv fjell med Kampalas sju åser, men likevel føles det litt likt å lande i Bergen som det gjorde å lande i Uganda. Nytt sted å bli kjent med. Mange nye mennesker å bli kjent med. Ny og merkelig kultur. Men jeg tror jeg kan trives her også.

Sånn ser det ut på rommet mitt. Føles vel egentlig som jeg er litt tilbake til scratch... Men det kommer seg nok etterhvert.Dette er forøvrig utsikten fra rommet mitt. Ligner på noe jeg har sett i diverse amerikanske actionfilmer, så her kan det nok skje mye spennende.

Ellers mange tusen takk til Bjørg Eline som gikk med på å ta med meg og alle eskene mine på turen over fjellet. Du er den snilleste legen i hele Bergen by.
På vei over fjellet
Første møte med Bergensværet
Og så var vi i Bergen

5 Kommentarer:

7. august 2006 kl. 15:30 skrev Blogger Kari-Anne

Ser bra ut dette her... Misunner ikke utsikten, men ellers gratulerer med å ha kommet deg på plass!

 
7. august 2006 kl. 19:58 skrev Blogger ane

ble sittende og se fascinert på de runde dingsene oppe på sida di:) har du tatt bildene selv? gode dager ønskes deg i Bergen!

 
8. august 2006 kl. 00:55 skrev Anonymous Anonym

Der er du og her er jeg - i Trondheim, denne gangen. Takk for sist, det var en fryktelig koselig og morsom kveld. Satte stor pris på selskapet og håper dagen derpå ikke var så gal... Min var kjempefin, badet med Anne E fra rett utenfor leiligheta deres på Lysaker Brygge, så det ble en sløv og god og vederkvegende lørdag. Og i dag kom jeg frem til en treåring som stod på trappa og hoppet og ropte i forventning: 'Lisatantebeth!' Da trenger man ikke mer for å leve. Foreløpig i alle fall. Vi snakkes etterhvert...

 
8. august 2006 kl. 13:03 skrev Blogger Sheta

Ane: Joda. Tatt dem selv. Satt og kjeda meg litt under en forelesning på Hald, og så tok jeg fram kameraet og begynte å ta bilder av runde ting rundt meg. Så lette jeg gjennom de gamle bildene mine og fant andre runde ting, og vips, så hadde man en idé til nytt design på bloggen. Hvorfor akkurat runde ting vet jeg ikke, men svaret ligger nok dypt begravd ett eller annet sted i min underbevissthet.

Elisabeth: Joda, jeg hadde det særs koselig jeg også. Lykke på reisen videre. Skal ikke se bort fra at jeg kommer på Englands-besøk på et tidspunkt.

 
12. august 2006 kl. 22:40 skrev Blogger Anne M.

Du verden,dersom man kan bli så kreativ av å kjede seg under en forelesning,er det vel egentlig litt positivt at man kjeder seg i timene, i allefall av og til Virkelig gode nyheter nå før semesterstart...spesielt for de av lærerne som er flasket opp med at elevene for alt i verden ikke må kjede seg.

Lykke til i Bergen!Bergen er en kjempeflott by, spesielt i solskinn om våren.Gled deg!!! Fløyen, Domkirken. Mariakirken,Korskirken,Nordnes er bare noen av severdighetene.Å spasere gatelangs i de smale smauene i Vågsbunnen er det historisk sus over.(OBS!Vel og merke på dagtid, strøket er ikke helt trygt nattestid!)Og så er der alltid vær i Bergen, regn loddrett og vannrett med "nordavind fra alle kanter." Fascinerende. Fullt så fascinerende er det ikke at de fleste unge i Bergen hører ikke forskjellen på skj- og kj -lyden. Det gir en del komiske utslag, skal spare deg for eksempler..

 

Legg inn en kommentar

<< Home